دوره آموزشی توانمند سازی ویژه ائمه جماعت و رابطین فرهنگی بهزیستی شهرستانها با محوریت اصول صحیح تبلیغ و تقویت مهارت های عملی، فرهنگی نسبت به باورهای دینی، شبهات روز جامعه و آسیب های اجتماعی در اداره کل بهزیستی گیلان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی گیلان، صبح روز هفتم آبان ماه، دوره آموزشی توانمند سازی ویژه ائمه جماعت و رابطین فرهنگی بهزیستی شهرستانها با محوریت اصول صحیح تبلیغ و تقویت مهارت های عملی، فرهنگی نسبت به باورهای دینی، شبهات روز جامعه و آسیب های اجتماعی با حضور آریا طوفانی مدیرکل بهزیستی گیلان ، حجت الاسلام سید ابوطالب حجازی رئیس ستاد اقامه نماز استان، حجت الاسلام اسماعیلی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان ، رابطین امور فرهنگی و ائمه جماعت بهزیستی شهرستانها در سالن اجتماعات دکتر خزائلی اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

آریا طوفانی در این نشست ضمن ضمن ابراز قدردانی از نگاه پیگیرانه مسئولین حوزه فرهنگی در جهت برنامه ریزی و گستردگی فعالیتهای دینی و فرهنگی، عنوان کرد: نگاه سازمان بهزیستی به فعالیتهای فرهنگی، با هدف حفظ ارزشها و اخلاق گرایی در راستای توانمندی جامعه هدف است.

وی در ادامه تاب آوری اجتماعی را حاصل دین باوری و فرهنگ مداری جامعه دانست و گفت: همواره انجام فعالیتهای فرهنگی مختلف با رویکرد آئینی و دینی، موجب کاهش بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی می گردد و باید از ظرفیت های فرهنگی و مذهبی در جهت پیشگیری، کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی بیشتر بهره برد.

طوفانی با بیان اینکه فرهنگ سازی باید با برنامه ریزی بلند مدت صورت پذیرد، خاطرنشان کرد: اصولا فرهنگ سازی در کوتاه مدت اثربخشی لازم را در پی نخواهد داشت و برای نهادینه کردن موضوعات فرهنگی در بین آحاد جامعه باید برنامه ریزی مدون و منظمی صورت پذیرد.

مدیرکل بهزیستی گیلان در پایان، انجام فعالیتهای فرهنگی در مراکز تحت نظارت بهزیستی را رضایت بخش عنوان کرد و گفت: با همت حوزه فرهنگی بهزیستی در سراسر استان، برنامه های فرهنگی و مذهبی با اثر بخشی قابل توجهی در مراکز صورت گرفته است و انتظار می رود این رویه با رویکرد توانمندسازی جامعه هدف ، کارکنان و خانواده هایشان همینطور بصورت تاثیر گذار به پیش برود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد